Sommerturen 2016

Sommerturen til Moss Historielag går i år til Spydeberg prestegård søndag 19. juni.

Gården spilte en viktig rolle i begivenhetene som førte til Norges løsrivelse fra Danmark i 1814. Gårdens venneforening har restaurert både hovedhuset og hagen, som ble anlagt av presten Jacob Nicolai Wilse på slutten av 1700-tallet. Hagen var i sin tid unik med en rekke sjeldne blomster, planter og trær. Arkeologiske undersøkelser og opptegnelser fra Wilse gjorde det mulig å sette hagen tilbake i sin opprinnelige stand.

Vi reiser med buss fra parkeringsplassen på Myra kl. 10.00. På prestegården vil vi få en guidet omvisning. Det vil også bli servert en enkel lunsj. På veien hjem kjører vi innom Skiptvet middelalderkirke. Retur til Moss ca kl. 16.00.

Pris kr. 450 (innbetales til konto 1080 30 51416) som inkluderer buss, guiding, servering av lunsj med kaffe og kringle. Drikkevarer betales selv. Prisen for ikke-medlemmer er 500 kroner. Innbetalingen gjelder som påmelding.
Spørsmål kan rettes til Oddvar Aasen på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller telefon 952 95 986.